Ballonnen oplaten en een paal slaan

Wethouder Lucas Bolsius gelooft in wonderen. Hij kent Pendrecht. Een paar maanden geleden was hij nog met bewoners uit Pendrecht in Lourdes. Volgend jaar gaat hij opnieuw. Dus volgens hem komt het met Pendrecht helemaal goed.

De ballonnen waren met de touwtjes behoorlijk in elkaar vervlochten geraakt. Geen nood dan gaan ze maar met elkaar de lucht in.
De wethouder telde af. Verschillende formaties ballonnen kleurden het luchtruim boven Plein 1953. Kinderen, die op Plein 1953 meededen aan Kindercampusactiviteiten lieten de ballonnen los.

Het zat er nog niet op voor de wethouder. Want er restte ook nog een volgende opdracht. Samen met Goverde ging hij over tot het slaan van een paal voor de aanbouw van Tennis Only.

Voorzitter Carla van Houten van de winkeliersvereniging Pendrecht voegde zich bij het gezelschap.

Vakkundig werd de paal in de grond geslagen.

Daarna was het moment gekomen, waarop men een uur lang artikelen kon kopen in verschillende winkels op het plein tegen de prijzen van toen. Bonnen voor zo’n meevaller zaten in het nieuwe wijkmagazine. Een pagina vol bonnen.

Zangeres Angelique maakte het feest compleet. Bij het ontkurken van de champagnefles en het uitdelen van chocolade met het logo van Pendrecht Tuinstad Groeit zong zij het Titanic lied van Celine Dion. Songs van andere topsterren volgden. Dat slotfeest vond plaats voor Tennis Only. Na de aanpassingen van Tennis Only is er op Plein 1953 een toptenniswinkel, als dat al niet geval was.

Voor eigenaar René de Jong is het de kroon op jarenlang werken aan verbetering van zijn sportartikelenwinkel. Die eindelijk de vorm krijgt, die hij graag wil.