Bien bedankt iedereen voor groots feest op 28 november.

Bien Hofman schrijft op bijgaande sfeervolle kaart:

maar vooral gezond 2013 toe.

Op deze manier wil ik iedereen bedanken die het symposium ter ere van mijn vroeg pensioen op 28 november onvergetelijk hebben gemaakt.
Heel veel mensen uit de wijk, maar ook die van heel ver moesten komen en dat allemaal voor mij.
Doctor Maurice Specht, die op heel korte termijn, toch kans heeft gezien een mooie inspirerende openingsrede te houden.
Jan van Dijk, met het prachtige orgelstuk van de Koningin van Sheba.
Het Mandolineorkest, die op het allerlaatste moment hun repertoire hebben veranderd, omdat ze hoorden dat ik erg van Russische muziek hou. Dat valt niet mee als je bedenkt
dat er nu éénderde van het koor was en de oudste 92 jaar is. De mooie liederen die gezongen werden door de solisten.
Romeo en Julia met het mooie, waargebeurde verhaal over Pendrecht, geschreven door Marleen de Jong en de prachtige liedjes van Armando Monsanto. Als je ’s middags met hem praat over “Zou je?” dan belt hij ’s avonds “Ik heb het klaar hoor” geweldig. Clasien en Ida die het verhaal vertelden en het gelegenheidsduo Romeo en Julia, de stagiaires van de horecaschool aan de Huismanstraat, die elkaar ècht heel aardig vonden maar elkaar nog maar net kenden.
Wout Vogel als de wijkagent, maar na al die jaren kwam onze
Frank, toen de allereerste stadsmarinier, ook weer even op z’n fiets langs want op hem doe je ook nooit tevergeefs een beroep.
Tot slot natuurlijk over onze jongens, de Music United Brass van Pendrecht, het enthousiasme waardoor massaal alle handen voor de oren gingen, al werden ze zelfs door
de leider gemaand wat zachter te trommelen, dan gaat dat één tel goed maar dan kent de passie zijn weerga niet. Trots ben ik op ze, want heus mensen het is muziek wat die jongens maken, alleen hoort dat buiten en als het warm is, maar Nederland blijft voor dit soort muziek toch nog steeds het koude kikkerland.
Een grote verrassing was het Kozakkenkoor van Gregor Bak waar onze Harry de Boer van Woonstad deel van uitmaakt.
Drie keer hebben ze een prachtig concert gegeven waar heel veel mensen van de wijk maar ook daarbuiten en zelfs de net nieuw aangestelde burgemeester met zijn vrouw van
heeft genoten.
Volgend jaar is het Rusland 200 jaar bevrijd door de Kozakken waar Rotterdam aandacht aan gaat schenken, maar ook onze wijk.
Tot slot zong Rita Niks – de Lima á capella en ontroerde iedereen met haar heldere stem.
Boet Lijnis Huffenreuter, professioneel fotograaf, belde met de vraag kan ik je plezieren met een mooie fotoreportage en stuurde een cd vol met een verslag in foto’s van de avond.
Het ontroerende gedicht en de mooie brievenbusdoos, beplakt door Joke Spijkers met foto’s is intussen ook geleegd en heeft het mooie bedrag van 625,- euro opgebracht. Daar ga ik een goeie bestemming aan geven.
Dit bedrag is naast de 25,- euro en 2500,- euro van de deelgemeente en Woonstad.
Volgend jaar moet ik de opening van het nieuwe universitaire jaar organiseren en zal dat met veel plezier doen.
Ik beloof dat ik er ook weer iets bijzonders van zal maken.
De prachtige bloemen o.a. van Cor en de kinderen en het sociocratisch centrum.
En dan natuurlijk heel veel dank voor Rieks, de mooie projecten die we gedaan hebben in de afgelopen 12 jaar. De projecten waar iedereen vol verwachting naar uitkijkt. Zijn
steun maar vooral ook zijn geduld met zo’n opgewonden standje als ik. Bedankt voor de geweldige avond, de organisatie en de slapeloze nachten die je ervan hebt gehad.
Ik wens iedereen hele fijne feestdagen, een prettige jaarwisseling en een geweldig, verdraagzaam, maar vooral gezond 2013 toe.

Bien Hofman