Bijzondere ontmoeting bij zondagmiddagconcert in Open Hof Kerk

Er was een organist en niet de eerste de best. Hij bleek de vaste organist van de Laurenskerk te zijn en er was ook een fluitist.
Zij trof een aardige man. Hij woont in Rhoon en komt meestal te voet naar de zondagmiddagmuziek in de Open Hof Kerk. Hij is al een keer kort geportretteerd voor Vitaal Pendrecht. Zijn dochter was aan het zoeken op internet en kwam hem ineens tegen. Ze maakte hem erop attent dat hij op de site van Vitaal Pendrecht stond.
Dit keer is hij niet uit Rhoon komen lopen. Het weer was bizar slecht, dus nam hij de fiets. Of ie een auto heeft? Wie zal het zeggen.
“Vindt u het erg als ik naast u kom zitten?”, vroeg Dee hem. Ze zocht steun. Haar man was organist. De muziek raakte haar. Ze vetrok na de pauze weg. En nam voor de camera afscheid van haar concertvriend. “Vindt uw vrouw dat niet erg?”, vroeg ze hem. “Nee, hoor, die is wel wat gewend. Dat doet haar niks!”, had hij geantwoord.

Ze heeft een folder meegenomen van Rotterdam Orgelstad en neemt zich voor meer naar dergelijke concerten in de stad te gaan.

Allemaal goed en wel Dee, maar Vitaal Pendrecht hoopt dat je er de volgende keer in de Open Hof Kerk weer bij bent en dat je een vriendin of een paar buren meeneemt.

Een uitgebreider bericht over het concert van zondag 1 november is in de maak en komt op de pagina van de kerken.