Cees Dorsman gaat Jos en Wim helpen

“Het was ruim een week geleden maar een klein berichtje in de krant: vandalen hadden in de Schuddebeursstraat vier auto’s in brand gestoken. Eén van die voertuigen was de invalidenauto van Jos Hendriks (89) en Wim Bekking (75). Het voertuig ging geheel verloren maar Jos en Wim kregen geen cent van de verzekering omdat ze slechts WA verzekerd zijn”, schrijft dagburgemeester Mario Bosch hier op de foto door kunstenares Wilma van der Leer in de Galerie van Eveline van Rooy met bewonderende blikken bekeken. Terecht zo blijkt, want de dagburgemeester toont zich een waar burgervader van Pendrecht, want hij vervolgt:

“Cees Dorsman vindt dit onverteerbaar: “Alleen dankzij dat autootje konden die mensen zo nu en dan het huis uit.” Hij benaderde de importeur en die verklaarde best bereid te zijn om tegen een schappelijke prijs een nieuw of tweedehands exemplaar te leveren.
Dorsman is een financiële actie gestart om het zwaar gedupeerde paar aan een nieuw voertuig te helpen en hoopt op veel reacties uit Pendrecht. “Als iedere Pendrechtenaar één euro geeft, komen we al een heel eind.” Dagburgemeester Mario Bosch heeft al een bedrag beschikbaar gesteld en hoopt dat velen zijn voorbeeld zullen volgen.

U kunt een bijdrage storten op rekening 2095045 t.n.v. C. Dorsman in Rotterdam onder vermelding van Pendrecht Mobiel.
Voor meer informatie: c.dorsman@hetnet.nl of 06-12880900.”

Mensen als Cees Dorsman en Mario Bosch leveren een grote bijdrage aan Vitaal Pendrecht.