“Daar woonde ik!”, zei Nolly Groenendijk.

“Daar woonde ik”, aldus Nolly Groenendijk. Op het fotootje links wijst ze de plek waar ze begin 2002 voor haar oude woning stond. De deur van die woning en Nolly anno 2002 is te zien op het fotootje rechts.
Nu woont ze in de Ostreaflat. Ze verhuisde ongeveer een half jaar nadat de foto rechts werd gemaakt naar de Sommelsdijkstraat.
Toen was ze secretaris van de werkgroep Pendrecht 3. Nu is ze secretaris van de werkgroep Herkingenbuurt. Zij en de andere leden van die bewonersgroep hadden het kinderfeest georganiseerd. TOS kwam hen te hulp met allerlei materiaal en hulpkrachten. Nolly liep op een gegeven moment naar de bankjes die op het terrein van het kinderfeest staan. Die bankjes staan op een plek waar vroeger haar woning was. Zoiets kun je eigenlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan. Op de bankjes was een grote sjoelbak gezet en een moeder uit de buurt sjoelde er met haar kinderen. Hen zal het tafereel waarschijnlijk helemaal ontgaan. Anderen kunnen met weemoed naar dergelijke plaatjes kijken en er komen soms hele verhalen boven.

Als er een buurtmuseum is komen deze foto’s misschien wel samen met andere foto’s van het huis van de familie Groenendijk in een vitrine. Er is ooit eens een verhaal over hen gemaakt. Dat verhaal heeft nog eens op een billboard in de buurt gestaan. Ook dat verhaal hoort beslist in het buurtmuseum.