De BOZ is verhuisd

In Zuidwijk verhuisde de bewonersorganisatie van de Larenkamp naar de Vaerhorst. Hun adres is 22 A en het telefoonnummer bleef hetzelfde.
Ze begonnen ooit in een winkelpandje aan de Schere 220. En ze waren toen een voorbeeld voor de bewonersorganisatie in Pendrecht.

Een paar bewoners uit Pendrecht zagen die naam op dat pandje en dachten: ‘Dat moeten wij ook hebben’. En niet lang daarna ontstond de BOP, Bewonersorgansiatie Pendrecht. Veel van de werkwijze van beide organsiaties kwam ook met elkaar overeen.

De bewonersorgansiatie in Pendrecht is er inmiddels niet meer. De BOZ, Bewonersorganisatie Zuidwijk ging verder. Via een onderkomen in het wijkgebouw de Larenkamp zijn ze weer terug in een winkelruimte. Die ruimte was van Bout’s feestartikelen. Naast hen zit overigens TOS, dat verhuisde ook van de Harkulo naar de Vaerhorst.

Jeannette Philips, de voorzitter van de BOZ, zei heel trots te zijn op de nieuwe ruimte. Zij was daar met name Vestia, de grootste woningcorporatie in Zudiwijk dankbaar voor. De vestigingsdirecteur van Vestia Rotterdam, Jaap Koole en een medewerker van Vestia, die veel voor de BOZ gedaan had, onthulden de naam op het raam.

Met blauwe letters staat er trots Bewonersorganisatie Zuidwijk.

Er waren veel bewoners bij de feestelijke opening en ook Vitaal Pendrecht was er om hen veel succes te wensen op de nieuwe plek.