De ‘BRANDING” van Pendrecht

Raimond Fraanje werkt bij de Nieuwe Unie aan de imagoverbetering van de verschillende wijken waar de corporatie bezit heeft en werkzaam is. Dat gebeurt in Katendrecht, maar ook in Pendrecht.
In Pendrecht is er gewerkt met Van Nimwegen Partners. Zij hebben verschillende gesprekken en workshops georganiseerd met bewoners en functionarissen.

In Katendrecht leidde dat tot het motto: “Durf jij de Kaap aan?” Zo’n motto past wel bij Katendrecht, maar zit er voor Pendrecht niet in.

Wat uit de sessies tot nu kwam is:

Een Tuindorp: “Dorpse aantekkelijkheid met wél de lusten, maar niet de lasten van de grote stad”

Vijftiger jaren: Vroeger lijkt het vaak beter, maar … ‘In het verleden ligt de inspiratie voor de toekomst’

Optimistisch: ‘In Pendrecht wil ik wonen’. Het wordt hier steeds beter’.

Iemand zei bijvoorbeeld, aldus Raimond: “In Pendrecht kun je de sterren zien!”

Er moet uit het hele traject een motto voor Pendrecht komen.