De Halsterenstraat is winterklaar

Sjannie zal het vast niet op prijs stellen. Ze wil liever niet de schijnwerpers op zich gericht hebben. Vitaal Pendrecht mistte net de activiteit in de Halsterenstraat op woensdagmiddag 21 oktober. Veel bewoners en kinderen maakten van zo’n dag in de herfstvakantie gebruik om de straat voor de winter en de winteractiviteiten in orde te maken.
Winterharde viooltjes en vaste plantjes werden er rondom de bomen gezet. De straat werd na afloop met stoffer en blik geveegd. “Het is nog nooit zo schoon geweest”, zegt Sjannie.
Ze heeft alweer afspraken gemaakt met de Educatieve Tuin aan de Albatroslaan, met Maarten, om daar pompoenen te halen. “Ali gaat die uitsnijden en dan moet je straks eens zien hoe mooi dat eruit ziet. Trots dat ze dan zijn. Zal ik nou wel of geen pompoensoep maken en wanneer eten we dat dan?”, allemaal vragen in haar hoofd en ze bedenkt er stuk voor stuk oplossingen voor. Ze wil het helemaal perfect hebben. Dat wordt het natuurlijk nooit, maar dat constant denken en perfectioneren helpt wel om de mensen in de straat bij de les te houden.

Dus halloween en de kersttijd zijn goed voorbereid. Ze gaan er weer iets moois van maken in de straat.

En eh, ja daar doet Sjannie veel voor. Al wil ze eigenlijk liever niet dat daar de nadruk op wordt gelegd, maar juist op al die mensen in de straat die hun op hun eigen manier hun partijtje meeblazen. De Halsterenstraat gaat voor een mooi stuk muziek.