De laatste bewoner?

Hoewel er in Pendrecht Zuid de komende jaren heel wat huizen afgebroken zullen worden zal dat met deze flats aan de Middelharnisstraat niet gebeuren. Ze worden gerenoveerd waarbij steeds twee boven elkaar gelegen woningen worden samengevoegd. Het is de bedoeling dat in de Melissantstraat, waar hetzelfde type flat te vinden is, op een later tijdstip hetzelfde gaat gebeuren. Zo ontstaan er moderne woningen terwijl het vertrouwde uiterlijk behouden blijft.

Maar zo ver is het allemaal nog niet. Het spookachtige beeld in de Middelharnisstraat wordt versterkt doordat de huizen op de onderste verdieping met donkerbruine platen zijn dichtgemaakt, bedoeld om vandalisme tegen te gaan. Ook de plantsoenendienst is lang geleden voor het laatst geweest, getuige het opgeschoten onkruid.
Toch zijn een paar huizen nog bewoond. En over één ding hoeft deze laatste (?) bewoner zich zeker geen zorgen te maken: het vinden van een parkeerplek vlak voor de deur. Dat is op veel plaatsen in Pendrecht wel anders.