De Nieuwe Unie in de leer bij bewoners

3 medewerkers van de Nieuwe Unie leverden materiaal aan. Voor de Zijpe, een deel van de Middelharnisstraat en een deel van de Melissantstraat, de Papendrechtstraat en de Halsterenstraat werden bewoners uitgenodigd om te vertellen wat zij zelf van de woningen vinden. Op dinsdag 6 en donderdag 8 maart waren er twee lesuren en er volgt nog een lesuur op dinsdag 13 maart voor de Abbenbroekweg, het Fijnaartpad, en blokjes woningen verspreid over de Melissantstraat, Middelharnisstraat en Sliedrechtstraat.

Bewoners komen met plannen voor hun woningen en de afdeling strategisch beleid van de Nieuwe Unie doet hier haar voordeel mee. Later in het jaar worden de bewoners opnieuw bij elkaar geroepen en komen de resultaten op tafel. De verschillende complexen worden doorgeëxploiteerd zoals dat heet. De data tot wanneer de exploitatie in de boeken stopt, zijn verschillend. Voor de Zijpe ligt dat al in dit jaar, maar voor de Halsterenstraat en de Papendrechtstraat staat 2023 in de boeken van de Nieuwe Unie.

Een mooi moment om de klokken van bewoners en van de Nieuwe Unie gelijk te zetten.