Dierengezondheidscentrum geopend met hulp van een uil

Zij werkte bij de dierenartsenpraktijk, die er tot twee jaar terug in hetzelfde pand zat aan de Sliedrechtstraat op de hoek van Melissantstraat. Twee jaar geleden vertrok de dierenartsenpraktijk uit Pendrecht. Het pand stond voor dezelfde periode leeg. Er startte zaterdag 10 november 2007 een Dieren Gezondheids Centrum. Anita Koers geeft leiding aan dat centrum. Op het fotootje linksboven staat ze met wethouder Dominic Schrijer. Hij opende het Dieren Gezondheids Centrum aan de Sliedrechtstraat 28 – 30. Een uil kwam er voor van de andere kant van de Sliedrechtstraat aanvliegen. De uil hoorde bij de hele reeks van roofvogels, die werden gedemonstreerd achter de Dierenkliniek. Henk Beugelink van de dierenbescherming leidde de opening in. Hij zei blij te zijn met het initiatief van Anita Koers en veel te verwachten van het Dieren Gezondheids Centrum in Pendrecht.
Verder kon je er van alles doen bijvoorbeeld een rondritje op een kameel maken, roofvogels bekijken en zelfs op je arm nemen, een hondenmodeshow bekijken, dierenambulances uit de regio zien, lachen en ballonnen maken met een clown. Er was een prijsvraag en natuurlijk informatie over dieren en wat er allemaal bij hun verzorging komt kijken. En het Dieren Gezondheids Centrum hield open huis, dus je kon zien waar de dierenartsen Emine van Graafeiland en Anita Koers, op de fotootjes onder, hun speekuren houden.
Op de operatie tafel lag een teddybeer. Onduidelijk was wat er aan hem scheelde. Hij kreeg wel veel belangstelling.
Maar de attractie was natuurlijk de kameel.
Maja den Hollander laat zien hoe mak zo’n woestijndier is. Hij voelde zich op zijn beurt prima thuis in Pendrecht.