Echte vuurspuwer bij circus Halsterenstraat

“Mag ik terugkomen en vuurspuwen?” vroeg hij Marcel de Jong van TOS. “Natuurlijk, jongen. We zien je graag terug”, was de reactie van de TOS-baas van Pendrecht en Zuidwijk. Samen met collega Lucia van de Berg en nog meer collega’s leerden ze de kinderen circusactiviteiten en Marcel en Lucia zorgden als Krijn en Trijn voor een geweldig stalmeestersduo.

Marcel de Jong dacht wellicht: “Die zien we niet meer terug.” Maar een uurtje later kwam zijn naamgenoot terug met een fles parafine en een toorts. Het straatcircus werd helemaal geweldig. Koornhof had duidelijk ervaring. Hij vertelde dan ook in De Metro gestaan te hebben. Hij doet vaak zo’n act. “Laatst nog bij een trouwpartij. Ik kwam toevallig langs en bood aan een showtje te geven”, zei hij. Als tegenprestatie bood de straat hem aan mee te eten.

Op de foto is goed te zien dat het menens is. In de microfoon zei Marcel Koornhof nog even duidelijk: “Kinderen jullie moeten dit niet nadoen!”