Eén loket voor welzijn, werk en wonen in Pendrecht

“In Pendrecht hebben we nu 4 loketten. Op het gebied van zorg is er in de Zuiderkroon de Vraagwijzer. op Plein 1953 runt de deelgemeente het wijkservicepunt. Daar is ook Centrum Hulp en Advies. En de Bewonersorganisatie Pendrecht heeft een eigen balie in de Ossenissebuurt. Vragen hebben vaak betrekking op elkaar, maar worden op verschillende plekken afgehandeld. Vaak word je verwezen naar elders in de stad; soms van het kastje naar de muur gestuurd. Ook worden er zaken dubbel gedaan. Zowel de Bewonersorganisatie als het Wijkservicepunt helpen bijvoorbeeld bij het invullen van formulieren”, zegt Duco de Bruijn, projectleider van Pendrecht Zet Door.
Op de foto is het pand waar het éne loket komt al voorzien van de logo’s van de verschillende instanties, die er een onderdak in krijgen.
Het initiatief om tot één loket te komen pat prima in de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Deze wet stimuleert organisaties op het gebied van welzijn en zorg om intensiever samen te werken. De Nieuwe Unie werd door een Engelse collega-organisatie op het idee gebracht en nam het initiatief om de Pendrechtse organisaties bij elkaar te brengen.

Hebt u een pakkende naam voor dit gebundelde loket?
Mail uw voorstel voor voor 31 december door naar info@pendrechtzetdoor.nl of breng het langs bij het wijkservicepunt Plein 1953, nr. 65.

De winnaar wint iets leuks voor de eigen straat!