Eerste paal Schelphoek zit er in

Louis Overboom, directeur Vast Goed van de Nieuw Unie sloeg de eerste paal voor de 34 woningen van het project Schelphoek. Een gezellige bezigheid zo net voor kerst op een plek in Pendrecht die voor hem niet onbekend is.
Op de foto Louis Overboom met Van Zanten van van de aannemer Volker. Louis heeft van hem een heistelling gekregen uitgevoerd in glas.

Van Zanten en Louis Overboom spraken de mensen in de partytent kort toe. Er was misschien verbazing over het feit dat de opdrachtgever de paal zelf slaat. Daarom gaf Overboom enige uitleg. 14 jaar geleden kwam hij in dienst bij OWG één van de corporaties die opgingen in de Nieuwe Unie. Nu gaat hij een stapje terug doen en hij mocht daarom bij het laatste project, waar hij bij betrokken is als directeur Vast Goed de eerste paal slaan. Hij zei daarbij ook terug te zijn op de plek waar het voor hem 14 jaar geleden begon. Toen de woningen aan de Dreischorstraat en de Schuddebeursstraat werden gebouwd. De Nevenburgt, het buurthuis, was er toen nog en er was heel veel Chinees vuurwerk. Zijn dochter was daarbij en is zich toen te pletter geschrokken. In die tijd is er ongelofelijk veel gebeurd. En hij wilde 4 namen van mensen noemen, die daar veel mee te maken hebben. Hij noemde Dominic Schrijer als eerst, waarmee hij “prettig kibbelend” veel zaken in de wijk aangepakt heeft. Vervolgens Atta van Westrenen, de directeur van de makelaar met de voornaam van deze inspiratiebron van Louis Overboom, Willem Baks, adjunct directeur van Volker Bouwmaatschappij, die voor Feyenoord is en Louis zelf is voor Ajax, maar ze gaan vaak samen naar de wedstrijden kijken en tot slot noemde hij Henk van Schagen. Volgens hem de beste renovatie architect van Nederland.
Toen hij de rol van de bewoners wilde noemen, werd hij even onderbroken, omdat er een bezoeker onwel werd. Zonder ernstige gevolgen overigens.
Hij hernam zijn verhaal door te zeggen dat de allerbelangrijkste rode draad is dat veel mensen willen blijven wonen in de wijk en dat kopen net een brug te ver is. Wat hier gebouwd gaat worden in de regeling Koop Goedkoop is een voorbeeld, volgens hem om binnen die mogelijkheden toch een huis te kopen.
Er werd dan ook besloten met het uitbrengen van een toast op de toekomst van de wijk Pendrecht en haar bewoners.