Ele ele betekent Hand in Hand

Arif wil op 4 plekken in de wijk bewoners van allerlei culturen bij elkaar brengen en hen laten reageren op 2 vragen: wat bindt ons en wat denkt jij dat de samenleving in de deelgemeente zou kunnen verbeteren. Hij wil een zo gemêleerd mogelijke daarvoor op de been krijgen. Vanuit die bijeenkomsten wil hij zaken vast laten leggen in foto’s en op video. Dat kan dan weer een vervolg krijgen in verder stappen om tot een hand in hand samenleving te komen. Denkt Arif en hij kan het weten, want hij heeft een rijke ervaring op dat gebied bijvoorbeeld als buurtbemiddelaar en als extern voorzitter van het Turks Huis Pendrecht.
Het andere voorstel kwam van een groep uit de Tarwewijk. Arnold Gielen verdedigde dat met verve. Ouderen vereenzamen volgens hem. Zij willen bij de OvdB Tarwewijk ouderen uitnodigen en met hen kijken naar verdere stappen om niet voorgoed achter de geraniums terecht te komen.

Politici van Leefbaar Rotterdam, de VVD, Groen Links, CDA en Partij van de Arbeid beoordeelden hun presentaties. Dick Lockhorst kwam na beraad in een zijkamertje met het Salomonsoordeel: fifty – fifty.