Elvira ter Horst uit de Halsterenstraat overleden

Op het fotootje Surhetta Sehic en Elvira (Elly voor bekenden) ter Horst tijdens de klussendag in de Halsterenstraat op zaterdag 21 juni 2008.
In 1957 kwam de familie Ter Horst in de straat wonen. Elivira was één van de eerste bewoners in de straat. Zij bracht er haar kinderen groot. Vaak alleen, omdat Koos ter Horst op de SS Rotterdam voer. De mensen in de straat kennen haar als een goede buurvrouw. Niet altijd even gemakkelijk, maar ze bedoelde het goed en ze liet zich bij iedere straatvergadering en activiteit in de straat zien en van zich horen. Ze maakte vaak grappen over haar verjaardag. Ze was op 30 aopril jarig. “Op mijn verjaardag steekt iedereen de vlag uit!”, was haar verhaal.
Zij komt helemaal uit Silezië en heeft in de oorlogstijd Koos ontmoet. Hij werkte in dezelfde fabriek als Elvira.

De familie Sehic woont ongeveer 15 jaar in de straat, maar hebben al al die tijd een hecht contact met elkaar. Etta heeft meteen de zorg voor Koos ter Horst op zich genomen en de straat zal zeker bij de begrafenis van zich laten horen.