Fanclub Salvatore Adamo opnieuw te gast in Pendrecht

Ieder jaar houdt de fanclub van Salvatore Adamo een vriendendag op de eerste zondag in oktober. Vorig jaar was dat voor het eerst in de gemeenschappelijke ruimte van de flats Schouwen Duiveland, dat was een succes zodat ook dit jaar de fans naar Pendrecht kwamen. Dat het uitgerekend hier gebeurt is geen toeval: Nicola Marazza, wiens vrouw de fanclub 25 jaar heeft geleid, is fanclublid én bewoner van de flat Schouwen.

De zanger Salvatore Adamo is in 1943 geboren in Italië maar hij verhuisde al op jonge leeftijd naar België waar hij is opgegroeid; tegenwoordig woont hij in Frankrijk. In 1964 brak hij door in Nederland toen hij bij Willem Duys in het tv-programma “Voor de vuist weg” te gast was. Salvatore treedt nog steeds op en maakt tournees door de hele wereld. Hij is nu bezig met een nieuwe CD, samen met jonge Franse artiesten. Voor meer informatie over de zanger: kijk op de website www.adamosalvatore.com (in het Engels). Salvatore heeft ooit toegezegd om nog een keer in Nederland op te treden maar een datum is nog niet bekend.

De fanclub telt ongeveer 160 leden (zowel Nederlanders als Belgen) en de jaarlijkse vriendendag is niet alleen voor de gezelligheid maar eveneens om nieuwtjes uit te wisselen. Ook langspeelplaten en andere voorwerpen wisselen van eigenaar (foto linksonder). Heel bijzonder is het dat er een tulpensoort naar Salvatore Adamo is genoemd en de bollen (foto rechtsonder) worden alleen door de fanclub verkocht. Er waren ongeveer 30 mensen aanwezig, dat lijkt weinig maar bedenk daarbij dat de leden in heel Nederland en België wonen. Tussen de leden onderling is een zeer hechte band.
De club is een gemengd gezelschap en de leden variëren in leeftijd van 30 tot 85 jaar. Er zijn 4 bestuursleden en 4 keer per jaar verschijnt er een clubblad. Wie meer wil weten of lid wil worden kan contact opnemen met Ans Oomen-Dalm (e-mail: ansoomendalm@casema.nl).