Fijn op het Plein Show in de Stellendamstraat

De Jeu de Boulesclub Rotterdam ’82 waren met zijn allen naar de Stellendamstraat gekomen. Zij zouden ouderen leren jeu de boulen. In de Zuiderparkflat wonen overigens een aantal zeer trouwe leden van de club.
Kinderen leerden circusstunts en gingen play back nummers in studeren. Jongeren konden kanoën op de vijver.
Om 19:00 uur gingen Krijn en Trijn laten zien wat iedereen geleerd had en stelden ze allerlei buurtbewoners, maar ook de hulptroepen, aan het publiek voor. Bij elkaar was dat een grote gehoor geworden.
Tegen de tijd dat het donker was, was er veel gelachen en waren er veel mensen een stuk wijzer geworden. Nolly Groenendijk van de Werkgroep Herkingenbuurt keek de dag erna terug op de show en zei: “Ik heb er veel vrienden bij gekregen. Vanmiddag liep ik in gedachten en ik werd door een groepje kinderen aangesproken. Ik weet niet wat ze zeiden, maar ik zag ineens dat ze bij de show waren. Zij hadden mij wel herkend en we hadden met elkaar ineens weer napret.”
Kijk zo gaat dat met Krijn en Trijn en de Fijn op het Plein Show. En met mensen als Tanja en alle anderen uit de buurt erbij wordt het een stuk gezelliger in Pendrecht. Aan Tanja zal het niet liggen. Die heeft al een heleboel plannen om verder te gaan met het activeren van haar omgeving.