Ga je mee naar Bethlehem

Het had de hele dag al geregend en het zou blijven regenen. In de St. Bavokerk was daar na 3 uur ’s middags weinig van te merken. Er was een kerstconcert met bijdragen van het Rithmisch Koor St. Bavo, Heba Al Ajoubi en het Irakees Koor, Corrie Palumbo, Charles Eba’a en the Vocalists. Achille Waffo was ook aangekondigd. Hij moest verstek laten gaan. Hij moest een begrafenis van een lid van de kerk voorbereiden. ‘Het leven gaat door’, aldus Hans Uijlenbroek, dirigent, organisator van het concert en schrijver van diverse arrangementen en kerstverhalen. Hij en Rien van Keulen dirigeerden. Er was muzikale begeleiding van Ton Peters op drums, Bart Platteel orgel/piano en Arthur Vos ook op orgel en piano. Haitham Al Ajoubi begeleidde het Irakees Koor.

Het concert heeft als titel: ‘Ga je mee naar Bethlehem?’ naar het lied ‘Do you hear what I hear?’, dat Hans Uijlenbroek vertaalde en die Nederlandse vraag meegaf.

De koren zongen prachtig en de solisten ook. Het kerstgedicht van Corrie Palumbo ging over verde en het feest voor iedereen.

Na het concert was er heerlijke chocolademelk en echte bisschopswijn. Dus kon je met een lekker warm gevoel de kou en regen trotseren na afloop.