Geestelijken bekijken Pendrecht

Hier wijst At Polhuis Kees Bruin, rechts en Johan Bos , links van hem, vanaf de Kortgeneflat op de rechte lijnen, die de straten in Pendrecht hebben. At heeft veel gelezen en goed geluisterd naar zijn gemeenteleden over de ideeën achter de stedenbouwkundige opzet van Pendrecht door Lotte Stam – Beese. Hij had zijn collega’s al veel verteld en wilde hen in een wandeling ook een beeld geven bij die verhalen. Dat gebeurde op donderdagmiddag 19 mei. De wijk ligt er zo in de lente mooi groen bij.
Groen en open zijn uitgangspunten geweest van de stadsarchitecte. At Polhuis vertelt zijn collega’s ook dat zij de wijk duidelijke grenzen meegaf. De Slinge heeft naar de Groene Kruisweg een bocht, zodat je blik niet wegglijdt in het land achter die weg, maar stopt bij een grens van de wijk. Het drietal wil de verschillende stromingen in de wijk bij elkaar brengen.
Zo werd ook het Turks Huis aangedaan en afgesproken met Ali “Hoca” Ciriter om de dialoog aan te gaan over de wijk en over wat de verschillende religies in de wijk met elkaar gemeen hebben. De geestelijken willen dus graag over hun ‘grenzen’ heen gaan kijken.