Gevarieerde sportdag op De Koppeling

De Schoolsportdag op De Koppeling op woensdag 4 juli begon om 9 uur en duurde tot 12 uur. De beloning voor de deelnemers was een mooie herinneringspen en een Olympische medaille met een stickertje van Charlois 550 en die kan thuis mooi in de prijzenkast.
Woensdagmorgen 4 juli was de schoolsportdag op het schoolplein van De Koppeling. Op de Koppeling geen musical daar wordt het einde van het jaar op een sportieve manier afgesloten. Het leek wel op de échte Olympische Spelen met 15 verschillende spelletjes. Onderdelen waar alle kinderen aan mee konden doen. Op het plein zijn trouwens allerlei attributen om zo’n dag te organiseren.

Er is zelfs een klimwand tegen de muur van de school.

Het ‘Allemaal Rotterdammers’ het spandoek van de Opzoomercampagne van 2002 doet ook nog steeds goede zaken.

Met een wedstrijdformulier gingen 14 equipes met een heuse captain aan het hoofd aan de slag om zoveel mogelijk punten binnen te halen. De kinderen uit de hogere groep kregen de opdracht mee om de kleintjes te helpen en mee te nemen. Het kwam op teamwork aan en dat kon je merken. Zodra de bel ging en de deelnemertjes de spelregels in de vingers hadden gingen ze fanatiek van start.

Bij het hoepelspel werd zelfs door een ploeg 100 meter gehaald.

Ook waren er spelletjes met water en dat was maar goed ook want het was warm, erg warm zelfs en water brengt wat verkoeling. Na precies een uur werd er een pauze ingelast om even uit te rusten met wat drinken. Na de pauze werd het parcours afgemaakt en dat kostte duidelijk meer moeite, want je wordt er wel erg moe van liet een deelnemertje weten.

Bij elk spelletje stond een vrijwilliger en de juffen en meesters liepen rond om te kijken of het er allemaal eerlijk aan toe ging. Er zijn dan ook geen gouden, zilveren of bronzen medailles uitgereikt omdat iedereen haar of zijn uiterste best heeft gedaan en het veel te moeilijk was om winnaars aan te wijzen.

De Koppeling heeft het spits afgebeten wat de deelname van de scholen aan de Olympische Spelen van Pendrecht 2012 betreft.

De andere scholen houden de spelen in de week van 24 september.