Groots startfeest herstructurering Tiengemetenbuurt

We zijn begonnen! De herstructurering in Pendrecht Zuid is begonnen. Met de start van het project Zuiderdiep begint de opbouw en vitalisering van de Tiengemetenbuurt. Oude tijden sluiten we af en we beginnen aan een nieuwe tijd. Dit willen wij graag met u vieren. Zo begint de uitnodiging van de Nieuwe Unie voor het feestelijke startschot in de feesttent in de Middelharnisstraat op donderdag 2 februari.
U bent welkom vanaf 16:30 uur. Het officiële programma en de spectaculaire openingshandeling beginnen om 17:00 uur. Om 18:30 uur is de prijsuitreiking van de ontwerpwedstrijd. Einde van het feest is om 19:00 uur.

Zuiderdiep:
In de Melissantstrraat en de Middelharnisstraat renoveert de Nieuwe Unie 224 portiekwoningen naar 112 moderne en ruime maisonnettes. Zuiderdiep bestaat uit 48 koopwoningen, de overige 64 woningen verhuurt de Nieuwe Unie aan vooral bewoners uit Pendrecht, die door de herstructurering moten verhuizen.
Project Zuiderdiep is nog maar het begin van Pendrecht Zuid. Naast meerdere bouwprojecten in de Dinteloordstraat, Geertruidenbergstraat en Wagenbergstraat wordt ook de buitenruimte grondig aangepakt.