Handtekeningen van kunstenaars in boekje van de dagburgemeester

Er was vanuit de kunstenaarswereld veel belangstelling voor de Raamvertellingen. Minister Eberhard van der Laan was er vooral om het kunstwerk over te dragen aan de bewoners van het complex Zuiderdiep. Hij ging na de overdracht meteen weer weg en in de Open Hof Kerk werden de vijf kunstenaars (Milou van Ham, Anuli Croon, Sarianne Breuker, Stang Gubbels en Ben Zegers), in aanwezigheid van deelraadsleden, vertegenwoordigers van Woonstad Rotterdam en het Centrum Beeldende Kunst, de beide Pendrechtse burgemeesters en een paar bewoners van het complex, waarin de ramen werden aangebracht.

Ter gelegenheid van de overdracht zag een boekje het licht met als titel ‘Raamvertellingen, Kunst in Pendrecht’. Het boekje lag klaar voor de bewoners en werd uitgereikt aan de direct betrokkenen. Maar er was een exemplaar voor de dagburgemeester Mario Bosch. Hij kreeg er zonder problemen ook eentje. Andere niet betrokkenen moesten daar erg veel moeite voor doen.

Mario Bosch had er dan ook aan bijgedragen: Sandra Smets schreef het hoofdstuk over de geschiedenis van Pendrecht en via de mail had zij hem allerlei vragen gesteld voor specifieke informatie over de wijk. Hier bewijst zich de kwaliteit van de dagburgemeester!
Van de overhandiging van het boekwerkje aan de kunstenaars en direct betrokkenen maakte hij dan ook gebruik om de vijf kunstenaars en art director Olphaert den Otter hun handtekening op het titelblad van zijn exemplaar te laten zetten.
Hij is erg ingenomen met het zeer lezenswaardige boekje, dat veel prachtige foto’s bevat.

Het boekje krijgt vast en zeker een speciale plek in de collectie boekwerken over Pendrecht van de dagburgemeester.