Hester Verbeek, Joke Kypriotakis en Lionel Martijn openen Regenboog

Op de foto Hester Verbeek tot vorig jaar hoofd beheer wijk en buurt van de Nieuwe Unie vestiging Pendrecht. Zij opende samen met Lionel Martijn en Joke Kypriotakis de oppascentrale De Regenboog.

Na maanden van voorbereiding was het woensdag 2 november zover. Joke Kypriotakis, docent op de Beatrixschool, Hester Verbeek (tot vorig jaar in Pendrecht voor de Nieuwe Unie) en Lionel Martijn van de Deelgemeente Charlois (Wijkzaken) de officiële opening verrichtten door de poort van ballonnen kapot te prikken.
De bedoeling is dat terwijl de moeders een cursus volgen in de Vrouwen studio, of ergens anders, de kleintjes twee en half uur naar de Regenboog gebracht kunnen worden waar liefdevol op ze wordt gepast.
Joke doet verslag van het verloop van de voorbereidingen, ze legt uit dat het idee geopperd is in de Vrouwenstudio, er zijn veel alleenstaande ouders die een cursus willen volgen maar geen oppas hebben voor hun kind.
Zo is het idee ontstaan om in navolging van “t Klippertje” ook in Pendrecht een Wijkoppascentrale van start te laten gaan.
De opening was een onderdeel van de Cleo-Tour. Een tour die langs alle locaties van de Stichting Cleo – Patria met Anneke de Goede als directeur,voerde om zo een beeld te krijgen van de activiteiten opgezet door en voor vrouwen van alle culturen.
De stelling van de dag was “Een dynamische multiculturele samenleving utopie of……..?
Ter afsluiting werd in het Dagcentrum De Passage aan de Sliedrechtstraat 71 een discussie in de Lagerhuisstijl gehouden.