Het ploegen podium van de Drie van Rotterdam

Hier staan de leiders van de winnende ploegen op het podium. Het laatste criterium bleek bepalend voor de einduitslag van de derde editie van de Drie van Rotterdam. Zuijderwijk wist goed raad met het natte parcours in Oud-Charlois en pakte een ronde voorsprong en daarmee de eerste plaats. Vriend en Hartog namen de andere twee podiumplekken in beslag in het algemeen klassement. In het ploegenklassement werd dus de ploeg van Wilco Zuiderwijk eerste. In de ploeg van Van Vliet/EBH Advocaten, de beste dus, fietst ook Alain van der Velde, de zoon van Johan van der Velde. Alain heeft veel werk gedaan voor de ploeg. Alain is de jonge hond in de ploeg en moet vaak door Wilco Zuiderwijk tot kalmte gemaand worden. Dat heeft ie vast van zijn vader. Die ging voor Joop Zoetemelk naar Courchevel zo fanatiek te keer dat ie zijn kopman tegen het asfalt werkte. De GRC Jan van Arckel/Rabobank/Pliegersportploeg van Bert Dekker en Rudy Vriend werd tweede en op de derde stek eindigde de beste buitenlandse ploeg de Dresdner Sportclub 1898. In die ploeg fietste Henri Werner en door het uitvallen van deze kanjer moesten ze genoegen nemen met de derde plek. Na de Ronde van Pendrecht stond zijn ploeg nog dik op de eerste plaats in het ploegenklassement.

De Drie van Rotterdam is een wielerevenement dat al voor de derde keer door Stichting Wielersport Promotie Rotterdam (WPR) werd georganiseerd. De Drie van Rotterdam is niet het enige evenement dat die stichting organiseert. Op 21 augustus organiseert WPR samen met Stichting Evenementen Noordereiland nog een wielerkoers, de Nieuwe Unie Hel van het Noordereiland: een kasseienkoers zoals Parijs-Roubaix. Op het Noordereiland liggen van die kinderkopjes en dat heten in het Belgies kasseien. Bij de klassieker Parijs-Roubaix moeten de renners wel over zo’n 20 kasseistroken rijden en dat gebeurt op 21 augustus op het Noordereiland dus ook.
Wil je spektakel zien en heb je na de Drie van Rotterdam de smaak te pakken kom dan 21 augustus naar het Noordereiliand.