Hijskraanvogel en Klik klak Kleur winnaars Cultuurprijs Charlois 2011

Op het podium Arno Brouwer, Cultuurscout van Charlois, in de zaal een 80 koppen tellend kunstminnend publiek, een jury en 5 genomineerde kandidaten voor de prijs.

De opening van de uitreiking gebeurde door de Music United Brass, MUB, uit Pendrecht. In de pauze trad in de foyer Rij 12 op met Leeftijd in Zakformaat. Een aantal liedjes: ‘Leef je tijd’ en ‘Zo blauw als de hemel’ uit hun theatershow LeefTijd kwamen langs. Niet hun hele theatershow, vandaar de noemer LeefTijd in Zakformaat.

Voor de pauze presenteerden de 5 genomineerde kunstprojecten hun plan of idee.

Na de pauze bouwde Team Red, de winnaars van de publieksprijs van het Rotterdamse Open Podium dat op 5 april plaatsvond in Theater Zuidplein, met hun spetterende show de spanning hoog op voor het uitreiken van de prijzen.

Het publiek stemde op Klik klak Kleur door Laura Zwanenveld en Ansjel van Bellen

en

de jury koos voor de Hijskraanvogel of hoe het geluk terugkeerde naar Heijplaat door Hai Dong Liu.

* Ode aan Charlois door Michel Brink, Het lied van de straat
* Kunst de deur uit door Kunstelevator/Mariska Stuijt
* 24 hrs in Charlois door Rob van der Biezen

waren de andere kandidaten.

De jury bestaande uit portefeuillehouder, Theo Coskun, Cultuurscout van Prins Alexander, Marieke Bongaards, en locatiemanager LCC Larenkamp, Paul Post, koos dus voor de Hijskraanvogel.
Het publiek en de stemmers via de website spraken hun voorkeur uit voor Klik klak Kleur.
Beiden kregen een cheque van € 2500 als aanmoedigingspremie om hun plan uit te voeren.

En er waren verrukkelijke hapjes van de Stichting Fovea.

Arno Brouwer, nog niet zo lang Cultuurscout voor Charlois, kan terugkijken op een succesvolle afsluiting van de verkiezing van de Cultuurpijs Charlois 2011. Zijn voorganger, Jolanda Copier, was ook in de zaal en zij keek goedkeurend toe op de verkiezing, die zij begonnen was en door haar collega Arno tot een mooi eind werd gebracht.