Idee Jaap maakt de tongen los

Dominic Schrijer kreeg veel handtekeningen uit Pendrecht. Onlangs was er een gesprek met het OBR. Misschien kunnen de bestuurders ideeën gebruiken. Jaap Hulswit kwam met een idee. En er komen meteen twee reacties binnen.

Andries kent de markten op Zuid, want hij is marktmeester. Hij benadert het onderwerp vanuit de marktkooplieden.
“Ik wil even reageren op het idee van Jaap Hulswit
om de weekmarkt Asterlo naar Plein 1953 te krijgen. Ten eerste vind ik het getuige van puur egoïsme (na ons de zondvloed). Ten tweede zal er heel wat water door de Rijn stromen mocht het zover komen, dat er een gesaneerde warenmarkt in Pendrecht zal komen. Omdat de markt Asterlo daar niet weggaat en Pendrecht te dichtbij is om een markt(op wat voor dag dan ook) te organiseren. Misschien is het wel goed voor de winkeliers, maar de kooplieden komen echt niet naar een markt waar een paar dagen eerder of later in dezelfde regio ook al een markt geweest is, en zonder kooplieden kun je geen markt maken”, aldus de marktmeester.

“Ik vind dit een goed plan”, schrijft Maja den Hollander, “en anderen ook op reacties winkels plein 1953
hebben hier ook over gemaild, maar daar wordt niet naar gekeken. Op 13 06 2006 heb ik zelf al een keer gereageerd en op 10 10 2006 Nikita en op 09 05 2007 Rineke. Ik ken deze mensen niet, maar het lijkt hun ook een goed plan ook Ronald Tol vond het wel wat en ging er mee aan de slag, maar tot nu toe niets meer over gehoord”,
groetjes Maja

Maja houdt de reacties bij.