IJspaleis concurrent van Noordplein en Willemsplein?

Het gaat vooral om de schaal. Het IJspaleis is echt gericht op Pendrecht en de kinderen in de wijk hebben dan ook echt genoten van de activiteiten en hun ouders zijn ook in hun nopjes met wat er allemaal gebeurde. Oma’s komen op de valreep, zoals je hier ziet het portret van hun kleinkind halen bij Lucia van den Berg. Kom daar maar eens om op die andere plekken in de stad.
Er was zelfs ruimte voor een surprise-party op Tweede Kerstdag. Zoiets is op die andere pleinen helemaal ondenkbaar.
Omwonenden lieten ook van zich horen. Zij waren niet allemaal positief. Eén hing er zelfs een protest op de tent. Op het Willemsplein zijn nauwelijks omwonenden en op het Noordplein praten we over een heel ander evenement.
Er zijn plannen om het volgend jaar allemaal nog mooier te maken op Plein 1953. Paul Lohmann van de POM en Bien Hofman van de Pendrecht Universiteit en Vitaal Pendrecht zorgen dan dat er weer een echte kerstmarkt komt en een levende kerststal zoals dat in Duitsland en Limburg gebeurd.Dominic Schrijer wil echt ijs in de tent.
Alexander Pechtold, ja de minister van bestuurlijke vernieuwing en grote stedenbeleid, wil van Pendrecht een voorbeelwijk maken. Het blijft allemaal op wijkniveau en het IJspaleis wil helemaal niet concurreren met Winterland of andere stedelijke evenementen. Alle kinderen moeten het gewoon leuk hebben tijdens hun kerstvakantie. Daar doen we het voor.