Kerst in de Open Hofkerk

Met de kerst is er natuurlijk weer te genieten van muziek en natuurlijk ook van de kerstboodschap. In de kerstnacht op 24 december om 22 uur treedt het gospelkoor “Rythm” op eerste kerstdag op 25 december om 10 uur zal het Open Hofkoor in de kerstdienst te horen zijn.
Er zijn ook nieuwe data voor de volgende concerten en wel op 19 februari 2006 zullen 3 orgelstudenten en een solist van het Rotterdams Conservatorium hun kunnen laten horen. Op 2 april wordt de Marcus Passion uitgevoerd.
Wijkpredikant At Polhuis kondigde nog voor de toegift van Excelsis de beide concerten op 19 februari en 2 april 2006 aan.

De Marcus Passion is gecomponeerd door Rotterdamse kerkmusicus Addie de Jong, die op veel te jonge leeftijd overleed in april 1996. Hij componeerde de passion in het Nederlands voor solisten, koor en orkest. De dirigent van de Marcus Passion is Jan van Dijk.

At Polhuis deed een oproep om beide concerten in even grote getale te komen bezoeken en prees ook de collecte aan de deur bij iedereen van harte aan. Hij, en dat had Jan van Dijk vooraf ook al gedaan, attendeerde de bezoekers er op dat de Nieuwe Unie en de deelgemeente Charlois zorgden voor een belangrijke bijdrage in de kosten van de concerten. Op het affiche staat ook Pendrecht Zet Door vermeld.
Dat ‘doorzetten’ is bij de Protestantse Wijkgemeente Pendrecht/Heijplaat niet tegen dovemans oren gezegd.