Kidsadventure op Plein 1953

De brandweer was er immers ook. Kinderen konden met de brandweerauto door de wijk. Of de baby in de draagzak ook meegeweest is met de branweerauto, is de fotograaf net ontgaan.
Ook leuk was, dat er in een ton met water en kunstvlammen er omheen flink de brand werd gestoken en die moest je met de brandslang proberen te doven.

Er was ook een medewerker van Sport en Recreatie, die in een rolstoel zat en je leerde omgaan met zo’n hulpmiddel voor iemand met een handicap. Daar was een speciaal parcours voor uitgelegd. Dat valt nog niet mee om zo maar van een stoeprand af te moeten zonder dat er een invalide opritje is gemaakt.
Het was Sport en Recreatie allemaal te doen om Kids Adventure te promoten.

Kids Adventure is een evenement van Ahoy’ ECEM in samenwerking met Sport en Recreatie van de gemeente Rotterdam en wordt mede mogelijk gemaakt door ondersteuning van de VandenEnde Foundation.

Het grootste en meest avontuurlijke kinderevenement van Nederland begint haar vijfde verjaardagsfeest op maandag 8 augustus a.s. om 11.00 met een spectaculaire opening. Niet alleen heeft Kids Adventure dé Nederlandse primeur van een nieuwe Kids-act, kinderen zullen ook zelf een actieve rol spelen in de toeloop naar dit daverende hoogtepunt.

De presentatie is in handen van een bekende Nederlander die deze primeur zal aankondigen. De Kids-act is een combinatie van zingen, dansen, acteren én entertainment. Maar niet alleen de opening is spectaculair. Bekende kinderidolen zoals Kus, Kikx, Topstars, Solangy, BS-one, D-ground, Partyscool en Secure zullen het Showkids Theater op zijn kop zetten. Daarnaast zijn er gedurende het hele evenement diverse toernooien, wedstrijden en zelfs een recordpoging van Block-it! Op vrijdag 12 augustus a.s. zullen alle finales gespeeld worden en zijn de uitslagen bekend van de K3 Look-a-like verkiezing en de modellenwedstrijd van Protest/Weet je wel.

Vanwege het vijfjarige jubileum van Kids Adventure staat het gehele voortraject, het evenement zelf én de afsluiting in teken van feest. Veel kinderen hebben een uitnodiging gekregen voor het Kids Adventure feestje. Hierop staat een ‘feestnummer’ waarmee ze in het voortraject meedingen naar geweldige prijzen van o.a. LEGO, Nintendo, Protest, Berg Toys BV en Disney. Ook op de toegangskaarten staan feestnummers gedrukt. Zo dingt iedereen mee naar de geweldige prijzen!

Het evenement, dat door kinderen de afgelopen jaren werd gewaardeerd met een 9+, is dit groter dan ooit! Met meer dan 19.000 m² ruimte binnen en 10.000 m² buiten is er genoeg plaats om zo’n 100 activiteiten te herbergen. De spectaculaire opening, de prijzen én de geweldige activiteiten zullen Kids Adventure hét kinderevenement van het jaar maken!

Kids Adventure is van maandag 8 t/m vrijdag 12 augustus a.s. geopend van 10.00 tot 17.00 uur. Dagkaarten voor Kids Adventure kosten € 10,- per stuk en zijn verkrijgbaar via de Kassa van Ahoy’, telefoon 0900 2352469 (45 ecpm), via www.kidsadventure.nl of bij de RET Verkoop- en Informatiepunten.

Trouwens op Plein 1953 stond naast andere zaken ook de bekende pana kooi van Sport en Recreatie. En je kon er met Robbert Duvalois, algemeen directeur van Sqinniz Nederland Sqinniz spelen.