Klok Halsterenstraat eindelijk geplaatst

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad, maar eindelijk staat ie er. Makel en Ali vroegen meer dan twee jaar terug om een klok in de straat. Hun idee is dat het dan niemand kan ontgaan hoe laat het is. En je bijvoorbeeld na negen uur ’s avonds geen herrie meer maakt in de straat.
Of de klok verlichting had was ’s middags nog niet te zien. Maar het zou wel het handig zijn als dat wel het geval was.
En …. de klok ziet er fraai uit.

Het heeft veel heen en weer gepraat gekost. Sjannie de Mooij heeft veel contact over de aanvraag gehad met beheercoördinator Joost Breijer. Joost heeft in die tussentijd ander werk bij de deelgemeente maar zal er vast trots op zijn. Sjannie trouwens ook. Ook al kan ze vanuit haar huis net niet zien hoe laat het is, want ze kijkt precies tegen de zijkant aan. Maar een kniesoor, die daarover gaat zeuren, toch?

Dagburgemeester Mario Bosch, Gerard Boom, de voorzitter van de BOP, en opbouwwerker Rieks Westrik gingen na het bericht van mevrouw Meijer in de straat kijken.

“Hij geeft nog de goeie tijd aan ook”, was de eerste reactie van Mario, die zich al een tijdje druk maakt over het stilstaan van het uurwerk in de toren van de Sint Bavokerk.
Ja, dat is ook de bedoeling. De klok heeft een speciale functie en moet dus wel de juiste tijd aangeven.

En de kleur kan eigenlijk ook niet mooier. Hij past precies in het kleurschema van de speeltoestellen en de balustrade langs de galerij. De Halsterenstraat wordt er meteen weer iets bijzonderder door.

’s Avonds gingen Vitaal Pendrecht journalisten nog even poolshoogte nemen of de klok inderdaad een verlichte wijzerplaat had. En jawel, hoor, ook ’s avonds en ’s nachts kan de tijd je niet ontgaan in de Halsterenstraat.

De jongetjes van de straat wilden graag met de nieuwe aanwinst op de foto.