Leefbaar Rotterdam: Charlois wij komen eraan!

Leefbaar Rotterdam in de deelgemeente, ik hoor u denken: ‘die wilden toch van de deelgemeenten af?’ Dat klopt en daarom gaan we er ook in. Met het rapport ‘Rotterdam georganiseerd bestuur…en zo gaan we het doen’ heeft het huidige college al geprobeerd om de deelgemeenten op te heffen, door de enorme weerstand vanuit de deelgemeenten hebben de coalitiepartijen CDA en VVD zich teruggetrokken en het rapport is de prullenbak in verdwenen. Om dit in het vervolg te voorkomen willen wij de weerstand tegen een dergelijk plan kleiner maken.
Met het afschaffen van de deelgemeenten wil Leefbaar Rotterdam het aantal duurbetaalde politici in Rotterdam van 450 terugbrengen naar 45. Een efficiënt bestuur waarbij dienstbaarheid voor de burger centraal staat, dat is waar Leefbaar Rotterdam voor gaat. Tot het zover is zullen wij onder meer streven voor gratis parkeren voor bewoners in hun buurt en beter en meer onderhoud aan de openbare ruimte. Topprioriteit blijft voor ons de veiligheid, het kan niet dat er elke week wel een supermarkt of belwinkel wordt overvallen.