Leen Smits overleed op 28 mei

Op de foto in het midden kijkt Leen Smits met een kritische blik als altijd tijdens een schouw in de Ossenissebuurt. Dit was twee maanden geleden. Hij ontbrak nooit. Zijn opmerkingen waren niet altijd even vlijend voor de medewerkers van de gemeentediensten. Leen wist waarover hij sprak. En hij liet zich nooit met een kluitje in het riet sturen.

Op een berichtje van deze nieuwspagina van 19 oktober 2006 is dat te lezen. “Zo zag hij dat de bliksemafleider aan de portiekflat in de Stavenissestraat los zat. Hij ontdekte ook dat het geen werk van kinderen geweest is. “Iemand moet er flink aan getrokken hebben. Misschien was het hem om het koper te doen”, denkt Leen.
Ter plekke werd Ben Dos Santos van de Nieuwe Unie gebeld.”
En inderdaad de bliksemafleider zit weer vast.

Ook bij de BOP vergaderingen zullen ze hem missen. En niet te vergeten de actieve bewoners in de Zuiderparkflat. Hij verrichtte er vele klusjes en hield ook daar alles in de gaten. Zij verliezen in hem een actief bestuurslid van de huurderscommissie.

Vitaal Pendrecht wenst de familie van Leen Smits veel sterkte.