Lijsttrekkersdebat op Dag Rotterdamse Straten

Dus Mensen Maken de Staf kan niet meer stuk. De meningen liepen uiteen over moeten rijke straten ook een budget krijgen en hebben zij ook recht op ondersteuning van de politiek en welzijnswerkers. Alleen GroenLinks reageerde positief op een stelling met die strekking. De overige lijsttrekkers vonden niet dat dat moest. Alle andere partijen vinden dat rijke straten het zelf wel kunnen klaren. Zelfs Marco Pastors, anders niet zo voor de arme Rotterdammer, draagt Mensen Maken de Stad en Opzoomeren een warm hart toe. Misschien voelde de vlotte prater zich een beetje op zijn nummer gezet door presentatrice Suzanne Mulder, die hem bij een begin onderbreking toebitste: “Eh Marco eerst luisteren naar het vrouwtje, ja!”
De zaal bleek zeer gemengd als het over de politici en de partijen ging. En zo hoort het tenslotte ook Mensen Maken de Stad is voor en van iedereen. Ook de partijen, die niet het podium gehaald hadden kregen het woord. Theo Cornelissen van de SP deed appart een duit in het zakje door te zeggen dat hij ook zelf bewoner van een Rotterdamse straat was en Beatrijs Stolk van de StadsPartij meldde ook vierkant achter Mensen Maken de Stad te staan. Wat kun je ook anders verwachten van een partij, die zich zo noemt.