Line Dance in Restaurant Zuiderkroon

De cowboy laarzen en de bijbehorende hoeden en vossenstaarten ontbreken, maar de muziek en de figuren die ze dansen laten er geen twijfel over bestaan. Line Dancen wordt iedere woensdagochtend in de Middelburgt als een activiteit voor 55-plussers aangeboden en intensief beoefend. Annie van Houweningen heeft haar handen vol aan de lessen maar doet het met plezier. Dat het aanslaat zie je aan de grootte van de groep. De Line Dansen is bij uitstek een dans die gedaan kan worden door iedereen. Dit keer was er een “show-middag” in restaurant de Zuiderkroon, de zaal zat vol met dames, maar er waren ook heren die het met veel plezier en onder het genot van een babbel en een kop koffie volgden. Wie weet krijgen we aanmeldingen voor die groep.
Volgende week woensdag wordt er bij stilgestaan dat het Restaurant een jaar in gebruik is. Op die dag zijn er verschillende activiteiten. Zo te zien voorziet het restaurant in een behoefte en is de aanpak van de zorginstelling De Stromen geslaagd.

Als we even terugbladeren in de nieuwsberichten op deze site lezen we inderdaad dat:

“Dinsdag 3 augustus 2004 opende het Restaurant van De Stromen voor het eerst de deuren in de Zuiderkroon aan het Vlissingenplein. De officiële opening vindt op een later tijdstip plaats. Joop Evers heeft de dagelijkse leiding en Ruud Niesten heeft vanuit thuiszorginstelling De Stromen de ontwikkeling van het restaurant begeleid. Als straks het Gezondheidscentrum Pendrecht er is, wordt de service vanuit het restaurant kompleet. Maar nu al is het restaurant een juweeltje in Pendrecht.”