Loes’ truien en nog meer in het Gemaal op Zuid

16 november om 16:00 uur werd de opening vericht van een bijzondere tentoonstelling.

In het Gemaal op Zuid aan de Pretorialaan 141 onder de noemer Over Leven in Carnisse staan drie bewoners centraal:

+ Mike die met zijn dierenwinkel een ontmoetingsplaats heeft gemaakt in Carnisse,

+ Loes die meer dan 550 truien heeft gebreid

+ Marjo die interviews houdt met de diverse geloofsgemeenschappen in Carnisse.

In opdracht van de Dienst Stadsontwikkeling, Havensteder en Woonstad Rotterdam is Museum Rotterdam met Stichting Zuidzijde en bewoners de afgelopen twee jaar op zoek naar het hedendaags erfgoed van Carnisse. De opdracht komt voort uit het geloof dat door kunst en cultuur nieuwe vormen van bewonersparticipatie kunnen ontstaan en de leefbaarheid een impuls krijgt.

Bij de ingang hangen grote portretten van het drietal.

Binnen heeft ieder van hen zijn of haar eigen hoekje. Naou ja hoekje?

Loes’ truien bedekken nagenoeg het gehele plafond. En dan ligt er nog een groot aantal in vitrines. Meer dan 550 exemplaren. Voor ieder jaar dat Charlois bestaat eentje.

De opening vond plaats met een gedicht van Robert Tau met muzikale begeleiding van de Stichting Dynamo.

De openingstijden van het Gemaal op Zuid zijn woensdag t/m zaterdag 11:00 – 17:00 uur

Toegang Gratis.