Lucienne van Leijen geeft tekencursus

Het werk op de afbeelding is van Lucienne van Leijen. Zij is één van de vaste kunstenaars, die exposeren in Galerie Eveline van Rooy. Dit werk hangt in de galerie. Lucienne gaat een tekencursus geven van 8 lessen van 2 uur in Galerie Eveline van Rooy.
Lucienne schrijft over de cursus:
“Tekenen is kijken ….. Maar kijken is ook tekenen. Als je eenmaal gaat tekenen is het verbazingwekkend hoeveel er te zien valt. Met dit als uitgangspunt beginnen we het eerste deel van de les door een studie naar voorbeeld te maken, nl een organisch materiaal als bloemen of een schelp. Tijdens het tekenen prikkel je je fantasie en dit aspect wordt in het tweede deel van de les uitgediept door een vrije interpretatie van het onderwerp te maken. Natuurlijk onder goede begeleiding, ieder in zijn eigen tempo en op het niveau dat op dat moment aanwezig is. We werken met houtskool en wit pastelkrijt op gekleurd papier. Dit kan in de loop van de lessen worden uitgebreid met andere tekenmaterialen. De groep wordt klein gehouden (minimaal 4, maximaal 8 deelnemers) zodat ieder de aandacht krijgt die nodig is.
Kosten van de cursus zijn € 80,– voor 8 lessen van 2 uur (inclusief materiaal en BTW), te voldoen bij inschrijving.
Locatie: Slinge 773 D, 3086 EZ Rotterdam, tel 010 – 210 26 57”