multi cultureel

Cemal Kumas, voorzitter van het Turks Huis, zei na afloop: “Ik kon mijn ogen niet droog houden”. Dat gebeurde meerdere mensen. De directe familieleden van Sedar hadden het soms heel erg te kwaad. Omstanders als Cemal en zijn vrouw en andere aanwezigen van het Turks Huis Pendrecht hielpen hen om zich staande te houden bij zoveel verdriet.
Op de weg naar huis kneep Elly Pesik Annemarie in haar arm en voegde haar toe: “Sterkte, denk erom dat het leven doorgaat”. Kaapverdiaans. Surinaams, Antilliaans of in Pendrecht geboren en getogen of net als Elly Pesik afkomstig uit Indonesie, maar al jaren aan Pendrecht verknocht, het maakte niet uit. Ook de mensen van de voetbalclub van Sedar, Transvalia waren er. Ze kwamen allemaal om even terug te denken aan wat er een jaar geleden gebeurde op deze plek. En velen van hen kennen net als Elly Pesik de familie van Sedar Soares heel persoonlijk.