Niets ontgaat hem

Hij was op bezoek bij de vierde tuintjesactie in de Ossenissebuurt op het Biezelingeplein om precies te zijn.
Op de hoek van dit pleintje met de Yersekestraat is ooit heel lang geleden een blindganger de zachte grond in verdwenen. Het is niet bekend of ie nog ligt, maar om alle risico’s uit te sluiten worden er binnenkort sonderingen gedaan en wil men zekerheid.

Mario Bosch ontdekte een kruisje uitgevoerd in geel krijt en kon het niet nalaten er een foto van te maken. Laat er nou ook nog een roze knikker bij liggen.

Op deze plek moet 68 jaar geleden een zware Britse bom in het weiland verdwenen zijn. In die tijd is er een hele wijk op gebouwd.

Straks worden de flatwoningen aan de Yersekestraat en de tweelaags woninkjes langs het Biezelingeplein gesloopt. Met het oog op nieuwbouw wil men weten of die blindganger er nou wel of niet ligt. Is dat wel het geval. Dan wordt ie door deskundige opruimers verwijderd.