Nog even terug naar red Bus 63/64 en de commissievergadering

De SP stuurt een berichtje rond met een link naar de site van deze politieke partij, waarop een kort verslagje staat van wat er afgelopen woensdagavond in de raadscommissie gebeurde.
Het fotootje komt van de site van de SP. Aad van Rooijen van die partij en actief in het actiecomité ‘Red de bus in Charlois’ stuurde een linkje rond waarmee je op die site komt. Bovenin het berichtje staat een koptelefoontje. Druk je daarop dan krijg je een korte reportage over wat er gebeurde in de commissie.

Leuk is de uitspraak van de naam Charlois door de spreekster. Ze is vast geen Rotterdamse, want ze kiest de Franse weg: ‘Sjarlwa’, en niet het sappige: ‘Sjaarloos’, of wat je ook weleens hoort ‘Sjaarlojs’.

Het bericht luidt:

OUDEREN IN PROTEST TEGEN SCHRAPPEN VAN BUSLIJN
09-06-2011 • Afgelopen woensdagavond was de commissievergadering waarin het ontwerp vervoerplannen 2012 werd besproken. Na weken van actievoeren door het actiecomite ‘Red de bus in Charlois’ kwam het comite samen met de reizigers van buslijn 63/64 naar de vergadering.

In Charlois is door de kerngroep actie gevoerd om de sociale lijnbussen 63 en 64 te behouden. Veel ouderen maken er gebruik van omdat langs die lijnen verschillende bejaardenhuizen liggen. In de commissievergadering waren veel senioren aanwezig, die gebruik maken van deze buslijnen, om te protesteren tegen het schrappen van deze lijnen.

Donderdag is in de raadsvergadering een motie van onder andere de SP aangenomen. In deze motie wordt het college opgedragen bij de stadsregio te bepleiten de bedreigde buslijnen in stand te houden voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn.

Op:

is het bericht dus te bekijken en de stem te horen.