Oeral Kozakken en Uzory in Rijswijk

Soms is de ziel van Pendrecht even weg. Gaat ze buiten de grenzen. Zou het ook in Rijswijk kunnen.
Het Oeral Kozakken Koor staat onder de inspirerende leiding van Gregor Bak en het koor trad al 3 keer op in Pendrecht. Dat zit hem in een prominent lid van het koor, Harry de Boer.

Donderdagavond trad het koor en de groep uit Oekraïne, Uzory, op in de Oude Kerk in Rijswijk. Een kleine delegatie uit Pendrecht ging kijken hoe het koor het deed in de kerk waar de wijkregisseur van Pendrecht iedere zondag komt. Hij woont immers in Rijswijk en zijn vrouw is koster in de Oude Kerk.

Dat de delegatie eerst naar de Nieuwe Kerk in Rijswijk ging, zal vast met communicatie te maken hebben. Daar vergaderde een VvE. De koster dacht dat de Pendrechtse club ook een VvE vertegenwoordigde. Zou ook best kunnen, maar de bijeenkomst had niet het karakter van een college, dus …..

Er werd snel gezocht naar de Oude Kerk en nog net voor het binnentreden van het Oeral kozakken Koor kon men plaatsnemen op de kerkstoelen.