Olympisch Klaverjassen in de Tiengemetenflat

Die Olympische Spelen van Pendrecht van 2012 lijken wel nooit af te lopen. In Londen weten ze al nergens meer van. Heel de wereld keek naar de Britse hoofdstad, maar wie weet nog wie er Olympisch kampioen tijdrijden op de weg werd?

Nee, dan in Pendrecht! Daar blijven ze doorgaan.

En in Londen? Werd daar ook geklaverjast?

Daar weten ze niet eens hoe dat moet!

In de ruimte van de Tiengemetenflat waren er maar liefst drie tafels en11 deelnemers.

Om negen uur ’s avonds kwam het Olympisch Comité van Pendrecht langs. Joke Spijkers deelde medailles uit aan alle deelnemers. Een zogenaamde deelnemersmedaille en voor de winnaars was er goud zilver en brons.

Frans nam zijn medaille in ontvangst en wees op het prikbord. Daar hangt de medaille, die ik 4 jaar geleden kreeg. Hang deze er maar bij!

Een echt gezellige club, die klaverjassers van de Tiengemetenflat.

En ze houden de onderlinge contacten in de flat goed gaande.

In de hal werd toen het comité arriveerde met een buurman, die op bezoek geweest was bij zijn vrouw in Sonneburgh belangstellend geïnformeerd naar de situatie van haar. Niet op een bemoeizuchtige manier.

Nee, met echte belangstelling en met goede suggesties. Aan zulke buren heb je wat.

Ben je nooit alleen.