Ook vrijwilligers op de schaats en op de gladde plaat

Roos Bosch werkt als vrijwilliger bij Wilskracht Werkt en heeft tijdens het IJspaleis een record aantal uren gedraaid. Op de avond dat er Lady’s Night was in de tent trok ze de stoute schoenen (of liever gezegd de stoute schaatsen) aan en trok een aantal baantjes op de plastic ijsvlakte.

Ze kan schaatsen, maar op botte schaatsen en op kunstijs is toch een ander verhaal.

Een week later ging ze met haar collega vrijwilliger naar het Afrikaanderplein. Daar ligt tot begin januari een echte ijsbaan.
Het schaatsen ging daar een stuk gemakkelijker.

Wanneer komt er op Plein 1953 zo’n echte ijsbaan? Kunnen de kinderen uit Pendrecht laten zien dat ze Irene Wüst, Gretha Smit, Marianne Timmer of Annette Gerritsen de baas zijn. Zij hebben de schaatskunst onder zware omstandigheden moeten leren.