Op City Safari in Pendrecht, een ontdekkingreis in Rotterdam-Zuid

Het programma is nog een verrassing. Misschien gaat u op: op de thee bij ‘de moeder van Pendrecht’ hebt u een goed gesprek met de nachtburgemeester, een ontmoeting in Cadeaushop De Passage of hebt u een spirituele kennismaking op Plein 1953 en wellicht beleeft u een pittig uurtje bij de Pendrecht Hot Brassband of de Pendrecht Continuous Brassband. Het belooft in elke geval een interessante reis door een onbekende Rotterdamse wijk te worden.
Pendrecht komt zelden positief in het nieuws.
City Safari probeert het imago van Pendrecht te verbeteren door mensen kennis te laten maken met het dagelijks leven in de wijk. Particulieren en bedrijven, ambtenaren en bestuurders, Rotterdammers en provincialen gaan op pad en ondervinden dat Pendrecht niet alleen maar die wijk is waar overlast en Antillianen synoniem zijn. In werkelijkheid ziet Pendrecht er anders uit dan vanachter een bureau of vanuit de luie stoel.
Bewoners en ondernemers die hun deuren open zetten voor hun gasten doen dat in de eerste plaats omdat ze trots zijn op wie ze zijn. Daarnaast ontvangen ze voor elke ontvangen bezoeker een vergoeding. Op deze manier draagt City Safari bij aan de wijkeconomie.
City Safari organiseert sinds 1998 bijzondere ontdekkingsreizen door Rotterdam. Diverse doelgroepen maken kennis met het dagelijks leven van de grote stad. Gebaseerd op wederzijds respect, oprechte belangstelling en culturele uitwisseling, blijkt het ontdekken en verkennen van de stad zeer succesvol.

kijk ook op www.citysfari.nl