Open dag in zorgcentrum Slingedael

Iedereen kent Slingedael, het grote witte gebouw aan het einde van de Slinge. Het is één van de zorginstellingen van Zorggroep Rijnmond. Op zaterdag 17 maart bent u tussen 10.30 en 15.00 uur van harte welkom op de jaarlijkse open dag. Er zijn rondleidingen en koffie/thee met wat lekkers er bij staat klaar. De ingang van Slingedael is aan de kant van de Dreischorstraat.

Het zorgcentrum Slingedael heet voluit Centrum voor Korsakov en Psychogeriatrie. De 300 medewerkers en 100 vrijwilligers verlenen er zorg aan 100 psychogeriatrische bewoners en 50 bewoners met het syndroom van Korsakov.
Slingedael is geopend in 1988 en telt 5 afdelingen, elk met een eigen kleur. Dit is ook aan de buitenkant van het gebouw te zien want de raamkozijnen zijn in de kleur van de afdeling geverfd. Elke afdeling is vernoemd naar een bekende Rotterdamse straat waaronder de Meent en het Weena. Het centrale plein midden in het gebouw heet Hofplein.

Meer informatie op www.zorggroeprijnmond.nl