Opening fitness Pendrechtseweg op Radio Rijnmond

Leo Roubos maakte een reportage van de ingebruikname van de fitnesstoestellen aan de Pendrechtsweg. Ed Goverde, Agnes Morene en Joke Spijkers worden aan een fitnesstest onderworpen.
Leo Roubos van Radio Rijnmond was bij de opening van de fitnesspelk op de Pendrechtseweg. Op de site van de lokale zender van Rijnmond staat:

De mogelijkheden om in het Zuiderpark aan fitness te kunnen doen, worden maandagmiddag uitgebreid. Met de onthulling van vijf fitnessapparaten hoeven de mensen niet meer in de rij te staan bij de apparaten elders in het park.

Eerder werden al fitnessapparaten geplaatst op het Verschoorplein in de Tarwewijk en op Sportplaza Zuiderpark. Sinds maandagmiddag zijn nu ook op de hoek van de Pendrechtseweg en de Oldegaarde een rowfit (roeimachine), crossfit (crosstrainer), legwave, legpush en stepper te vinden.

In de rij
“We hebben gemerkt dat de toestellen op de andere plekken goed worden gebruikt en dat men er ’s ochtends soms zelfs bij in de rij staat”, zegt voorzitter Ed Goverde van de Deelgemeente Charlois. “En ze zijn hufterproof, dus ik verwacht dat ze een prachtige functie kunnen vervullen in het Zuiderpark.”

Dit bevestigen ook leden van Rotterdam Atletiek die twee keer per week in het park looptrainingen doen. Ze verwachten van de toestellen gebruik te zullen maken als onderbreking van de looptrainingen.

Initiatiefneemster blij
Het idee voor de fitnesstoestellen is eigenlijk afkomstig van voormalig deelraadslid Agnes Morene. Zij is blij dat de toestellen er staan: “Ik kwam er een paar jaar geleden achter dat veel mensen wel willen bewegen, maar om financiële of andere redenen niet kunnen of liever niet naar een sportschool willen. Ik vind het hartstikke leuk dat die dingen er zijn gekomen en dat mensen er zelfs voor in de rij staan. Dus mijn doel is bereikt.”

Via deze link is het bericht te horen.

Via Twitter meldde de voorzitter van de deelgemeente ’s avonds: “Jeetje vanmiddag enthousiast nieuwe fitnesstoestellen in #Zuiderpark beproefd en …. nu pijn in mijn poot! “Te” ….

Er is meteen een reactietweet van twitteraar die Ed aan zijn leeftijd herinnert.

Tja …. er zijn ook van die ‘aardige’ reacties op het Rijnmond artikel. Echt meelevend en opbeurend, maar niet heus.