Opzoomer Academy on Tours en in Pendrecht

Hij begroet alle deelnemers aan Opzoomer Tours zeer hartelijk. Theo van der Hek is een rasentertainer en zorgt ervoor dat iedereen zich direct op zijn gemak voelt. Om nog meer garantie te geven dat alles goed zit test hij het pand aan PLein 1953 nummer 63 even op haar stevigheid.
Het kan tegen een stootje.

Hij laveert de studenten naar de collegezaal, de Lotte Stam Beesezaal in de kelder van het gebouw en daar heeft de Opzoomer Academy zijn tenten opgeslagen>
Dit keer staan de begroetingsregels, die nodig zijn voor een goed gastheerschap op het lesprogramma.

1. zorg dat je tijd hebt
2. verwelkom bewoners
3. stel bewoners aan elkaar voor
4. geef het goede voorbeeld
5. niet hinderlijk en overactief

De deelnemende straten komen van overal uit de stad. Oud Charlois, Spangen, Overschie, Schiebroek Hoogvliet en andere wijken zijn vertegenwoordigd. Ze zijn erg benieuwd en doen graag mee aan de Opzoomer Tours van de Opzoomer Academy

Theo is de eerste docent Lotte Stam Beesezaal, nadat Anda Noorhuis van Opzoomer Mee heeft uitgelegd wat er die middag allemaal gaat gebeuren.

Theo is van alle markten thuis en weet als geen ander hoe begroetingen mis kunnen gaan. Hij doet alles met vrijwilligers, nou ja vrijwilligers? Hij wijst ze vaak zelf aan.

Hij is acteur dus de verkeerde manieren worden mooi uitvergroot. De deelnemers vermaken zich prima. Het zal op hun komende activiteit vast niet meer fout gaan.

Intussen krijgen ze ook allerlei tips van elkaar over wat het beste werkt en hoe je het best je buren uit kunt nodigen.

Na de les binnen gaat het gezelschap op weg de straat op. De Halsterenstraat en Sjannie de Mooij zijn de volgende plek. Sjannie is de docent en ze heeft tassen van Pendrecht is Goed Bezig meegenomen om de studenten iets van de wijk en de straat mee te geven.