Pendrecht Universiteit in de prijzen

Een groot bord met daarop “de meest verfrissende aanpak van de prachtwijken gaat naar de Pendrecht Universiteit. Bien Hofman en Gerard Boom presenteerden de universiteit en kregen een warm applaus van de zaal. Zij gingen echter niet met de publieksprijs naar huis. Die was voor Loud Foundation uit Geuzenveld Amsterdam. Mijn wijk, mijn trots is hun motto. Zij doen er alles voor om uit hun slachtofferrol te komen. Zij geloven in hun eigen kracht door het maken van een videoclip. Die clip werd vertoond en het nummer Samira werd door Kami-Kazi en Rivelino ook vertolkt op het themadiner in Utrecht.
En de prijs voor de meest effectieve aanpak van de prachtwijken ging naar Ladyfit, een sportvereniging voor en door allochtone vrouwen, die in een paar jaar 700 leden bij elkaar kreeg en samen met de Utrechtse voetbalvereniging KDS meespeelt in de voetbalcompetitie van de KNVB.
Greet Lubbi, voorzitter van de jury, reikte de prijzen uit. In de jury zaten verder Marian ter Haar, Paul Depla, Karin Schrederhof, Olof van de Wal, Hendrien Witte en Yung Lie.

De prijs was niet alleen een groot bord, maar ook een certificaat voor 1 sessie Ik Ver Tel Mee en een dagdeel ondersteuning van een adviseur van bureau De Beuk.

Het themadiner van De Beuk vond plaats op 7 juni bij Ottone, Kromme Nieuwegracht 62 in Utrecht. Een warme zaal met een warm en hartelijk publiek. Bestaande uit genomineerden, juryleden en mensen, die voor de nominaties zorg gedragen hadden. De Pendrecht Universiteit was voorgedragen door Marja de Bruyn en Nico Ros van de Nieuwe Unie.