Piano en orgel ook solo

Op de foto ziet u Corrie Ambachtsheer, terwijl zij het Impromptu in As Dur van Franz Schubert speelt.

Zij studeerde bij Lilly van Spengen en later bij Jan Wijn en marinus Flipse. Zij trad op als soliste met het Rotterdams Philharmonisch Orkest en zij treedt veelvuldig op met ensembles uit sit orkest. Corrie is een geliefd begeleidster zowel bij vocalisten als bij instrumentalisten. Zij werkte mee aan verschillende Schubertiades in De Doelen en werkt al jaren samen met Elsa Kloos. Tevens is zij pianodocente.

Haar muziek kwam goed uit in de Open Hofkerk.

Ook Jan van Dijk speelde solo. Van Dijk is de organist van de Open Hofkerk. Hij gaf concerten in Nederland en Oostenrijk. Zijn belangrijkste docenten waren Arie J. Keijzer, Johann Lemckert en Bernard Bartelink. Hij volgde zomercursussen in Mechelen en in Haarlem.
Jan van Dijk speelde 3 orgelkoralen van Johannes Brahms en leidde die kort in bij het publiek. Hij riep zijn gehoor op om 22 mei terug te komen en te genieten van solo muzikanten van het Rotterdams Conservatorium.

Het Open Hofkerk Zondagmiddagconcert had zoals u ziet voor de eerste keer niet de eerste de beste musici op het programma staan. De verwachtingen voor het volgende concert op zondamiddag 22 mei zijn hoog gespannen.