Pinkstertoernooi op Educatieve Tuin

Op de foto de winnaars en penningmeester Van der Wouden. Renato had de meeste punten. Bart Klip werd tweede en Iet van der Velden eindigde op een knappe derde plaats.

Die 3e prijs was voor iet een hele prestatie, want ze is een tijd uit de running geweest. Ze onderging een heupoperatie en is vanaf vorig jaar juni en heel de winter aan het kwakkelen geweest. Ze is net weer begonnen verleden week. “Je verleerd dat niet, hoor”, zegt ze glimlachend en voegt eraan toe, “eigenlijk zou ik niet meespelen. Ze kwamen er eentje tekort dus.”

Het boulen blijkt op meerdere terreinen een enorme sociale motor voor de deelnemers. Zo’n pinkstertoernooi geeft ze een extra push en heeft voor de ouderen een enorme positieve functie. De winnaar renato is een echte prijzenjager, maar de anderen maken zich niet zoveel zorgen over de puntjes.
De club heeft flyers uitgedeeld, maar krijgt moeilijk mensen van buiten de ledenkring op het terrein. Turkse vrouwen komen weleens en komen dan echt los. De vereniging blijft openstaan voor contact met nieuwe deelnemers.
Wie weet zit er in de komst van een aantal nieuwe jeu de boulebanen een uitdaging om een keer een wijktoernooi te organiseren. Binnenkort is er weer een toernooi met de Sperwers uit Carnisse.